جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۳:۲۵:۰۰

همکاری ایران و سنگاپور در ساخت و توسعه بنادر گسترش می‌یابد

باشگاه خبری فراساحل: مقام بلندپایه سازمان بنادر سنگاپور روز سه شنبه با توجه به موقعیت مستعد سواحل جنوبی کشورمان، آمادگی این کشور جنوب شرق آسیا را برای مشارکت در طرح‌های ساخت و توسعه بنادر ایران اعلام کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز، جواد انصاری سفیر ایران در سنگاپور در دیدار با ون چی فونگ رئیس بخش توسعه تجاری سازی بنادر سنگاپور، گسترش همکاری‌های دو کشور را در بخش ساخت و توسعه بنادر مورد بررسی قرار داد. مقام سنگاپوری در این دیدار با ابراز علاقه نسبت به توسعه همکاری با کشورمان پس از لغو تحریم‌های غرب، گفت که سنگاپور تاکنون همکاری‌های زیادی با وزارت راه و شهرسازی ایران در بخش بنادر داشته است.


وی از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که روز چهارشنبه با یک هیات بلندپایه بازرگانی وارد سنگاپور می‌شود دعوت کرد تا از تاسیسات این بندر بزرگ بازدید کند. رئیس بخش توسعه تجاری سازی بنادر سنگاپور با اشاره به چند سفر خود به ایران و بازدید از امکانات کشورمان به ویژه در سواحل جنوبی برای ساخت بندر و توسعه بنادر، گفت که بسیاری از نقاط جنوب ایران به ویژه سواحل شمالی دریای عمان مستعد ساخت بندر و یا توسعه بنادر موجود است. وی آمادگی سنگاپور را برای مشارکت در طرح‌های ساخت و توسعه‌ای بنادر ایران اعلام کرد.


سفیر کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به لغو تحریم‌های ناعادلانه غرب، گفت با آغاز برجام و برداشته شدن تحریم‌ها از هم اکنون شاهد افزایش تردد انواع شناورهای مختلف در مسیر بنادر ایران با نقاط دیگر جهان خواهیم بود. انصاری گفت که بیش از 80 درصد صادرات و واردات ایران از طریق دریا و کشتیرانی و بنادر انجام می‌شود و با این شرایط ساخت بنادر جدید و توسعه بنادر موجود ضروری خواهد بود. وی نیز از مشارکت سنگاپور در طرح‌های بندری و ساخت اسکله‌های بارگیری و تخلیه بار در بنادر کشورمان استقبال کرد. سفیر ایران گفت که سنگاپور در ساخت و توسعه بنادر و تجهیزات و تاسیسات بندری دارای توانایی و ظرفیت‌های بسیار بالایی است و جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه مشارکت این دولت – شهر در این بخش اعم از سرمایه‌گذاری، مدیریت و احداث تاسیسات بندری است.


ایران و سنگاپور اخیرا موافقتنامه‌ای 450 میلیون دلاری برای تامین مالی تاسیسات فراساحل و دیگر طرح‌های دریایی امضا کردند. دو طرف در این موافقتنامه غیرالزام آور خواستار تولید کشتی‌های عرضه پلتفرم، جرثقیل‌های فراساحل، تانکرهای مواد شیمیایی و کشتی‌های حمل آلومینیوم و فایبرگلاس شده‌اند. بندر بزرگ سنگاپور که اکنون جزو سه بندر بزرگ دنیا است نقش مهمی در توسعه این کشور کوچک ایفا کرده است. صنعت دریایی در حال حاضر حدود 7 درصد تولید ناخالص داخلی سنگاپور را شامل می‌شود. آمار رسمی نشان می‌دهد روزانه حدود 60 کشتی بزرگ در بندر سنگاپور پهلو می‌گیرند و به طور متوسط روزانه 91 هزار کانتینر از این بندر جابجا می‌شوند. یک ‌چهارم از کانتینرهای حمل شده در جهان زیرپوشش بندر سنگاپور قرار دارند. این بندر همچنین بزرگترین بندر پالایشگاهی جهان است و حدود نیمی از نفت جهان در این بندر پالایش می‌‌شود.



  کد خبر : 1679
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :